Ogłoszenie na Zastępstwo nr 147677 / 31.01.2025 Inspektor Ochrony Zabytków Do spraw: ds. zieleni w Wydziale Zabytków Nieruchomych
Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Opolu
45-082 Opole ul. Piastowska 14
Ogłoszenie nr 147677 / 31.01.2025
Inspektor Ochrony Zabytków
Do spraw: ds. zieleni w Wydziale Zabytków Nieruchomych
#ochrona dziedzictwa narodowego #ochrona zabytków
Umowa o pracę na czas zastępstwa
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Liczba stanowisk
1
Wymiar etatu
1
Status nabór w toku
Miejsce pracy
Opole ul. Piastowska 14
Ważne do 14 lutego 2025 r.
Wynagrodzenie zasadnicze
około 6200,00 zł brutto
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
prowadzi postępowania w sprawie prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych oraz badań przy
obiektach, zespołach i obszarach objętych ochroną konserwatorską w zakresie zieleni - przygotowywanie projektów
postanowień, decyzji, wytycznych i zaleceń konserwatorskich (w tym wydawanie pozwoleń na usunięcie drzew i krzewów
z terenu nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków) oraz cmentarzy i miejsc pamięci narodowej;
wydaje opinie i inne pisma z zakresu ochrony i opieki nad zabytkami dotyczące inwestycji w zabytkowych obszarach
(założeniach urbanistycznych, ruralistycznych), cmentarzach i miejscach pamięci narodowej w zakresie zieleni;
prowadzi kontrole przestrzegania ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, a w szczególności planowanych i
doraźnych kontroli i oględzin zabytkowej zieleni na obszarach założeń urbanistycznych i ruralistycznych oraz
komponowanej zieleni w zespołach pałacowo-parkowych w celu określenia stanu zachowania, sposobu użytkowania,
stanu prawno-własnościowego oraz prawidłowości prowadzonych prac i ich zgodności z zatwierdzoną dokumentacją i
wydanym pozwoleniem, potwierdzonych protokołem kontroli lub notatką służbową;
dokonuje odbiorów prac prowadzonych na podstawie pozwoleń Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
rozpoznaje wartości zabytków niezbędnych dla realizacji zadań w oparciu o dokumentację archiwalną, fotograficzną,
ikonografię i publikacje;
współdziała ze służbami i organami administracji publicznej w celu ochrony dziedzictwa kulturowego;
udziela informacji publicznej na wniosek zainteresowanego, zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
Wykształcenie: wyższe z zakresu: architektury krajobrazu lub leśnictwa lub ogrodnictwa
Doświadczenie zawodowe co najmniej 3 miesiące w obszarze związanym z wykształceniem
znajomość przepisów ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
znajomość ustawy o ochronie przyrody;
umiejętność rozpoznawania gatunków drzew i krzewów oraz oceny stanu zdrowotnego drzew i krzewów;
znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego;
umiejętność obsługi komputera i programu Microsoft Office;
komunikatywność;
Posiadanie obywatelstwa polskiego
Korzystanie z pełni praw publicznych
Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
prawo jazdy kat. B
posiadanie wiedzy z zakresu historii lub historii sztuki ogrodniczej
Co oferujemy
Indywidualny rozkład czasu pracy
Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
Dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów
wakacji, ferii i przerw świątecznych
Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
Dostępność
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek,
niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne,
wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu
potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie,
w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był
mniejszy niż 6%.
Warunki pracy
nie występują szkodliwe ani niebezpieczne warunki pracy;
praca przy komputerze (monitory ekranowe);
VI piętro, możliwość wjazdu windą;
szerokie drzwi wejściowe do budynku;
praca w terenie (również powyżej 3 metrów), wyjazdy służbowe;
praca związana z bezpośrednią obsługą klienta, z właścicielami zabytków, liczne kontakty telefoniczne i
mailowe;
Dodatkowe informacje
Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie
podałeś adresu e-mail). Tak samo zrobimy, jeśli nie uda Ci się przejść do dalszego etapu.
Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu
będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez
tłumacza przysięgłego.
Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których
wymagamy lub zalecamy.
Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia
dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Dokumenty należy przesłać pocztą (decyduje data faktycznego wpływu do urzędu do dnia 14 lutego 2025r.) lub
złożyć osobiście w sekretariacie Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków, który mieści się na VI piętrze w budynku
Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego ul. Piastowska 14 w Opolu, w zamkniętej kopercie koniecznie z dopiskiem
"Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Opolu - oferta pracy na zastępstwo - inspektor ochrony
zabytków ds. zieleni w wydziale Zabytków Nieruchomych " Tylko Kandydatki/Kandydaci zakwalifikowani,
zostaną powiadomieni o terminie postępowania kwalifikacyjnego. Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr 77 45 24 433. O wynikach rekrutacji zostaną powiadomione osoby,
które pozytywnie przeszły poszczególne etapy naboru. Wyniki naboru zostaną ogłoszone w BIP Służby Cywilnej KPRM
i WUOZ oraz na tablicy ogłoszeń urzędu . Niewykorzystane oferty będzie można odebrać po wcześniejszym
umówieniu się. Nieodebrane oferty zostaną zniszczone komisyjnie po upływie minimum 4 miesięcy od zakończenia
naboru. Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu
na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie
etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
Etap 1 -analiza formalna nadesłanych ofert - do drugiego etapu zaproszeni zostaną kandydaci,którzy spełniają
wszystkie wymagania formalne.
Etap 2 - test i rozmowa kwalifikacyjna.
Pracę możesz rozpocząć od: 2025-03-03
Przewidywany czas zastępstwa do: 2026-06-30
Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne)
CV i list motywacyjny
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu
pracy
Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)
Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających
skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu
pracy
Aplikuj do: 14 lutego 2025
W formie papierowej w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 147677" na adres: Wojewódzki Urząd
Ochrony Zabytków w Opolu
Piastowska 14
45-082 Opole
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: 77 45 24 433
lub mailowego na adres: kadry@wuozopole.pl
Więcej o pracy na stronie urzędu: https://wuozopole.pl
Dokumenty należy złożyć do: 14.02.2025
Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Administrator danych i kontakt do niego: Opolski Wojewódzki Konserwator Zabytków, 45-082 Opole ul. Piastowska 14,
tel. 77 45 24 433
Kontakt do inspektora ochrony danych: e-mail: iod@wuozopole.pl lub poprzez kontakt do administratora danych
Cel przetwarzania danych:
przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu
naboru
Informacje o odbiorcach danych: Państwa dane mogą być przekazane podmiotom, którym Administrator Danych
Osobowych powierzył wykonywanie czynności związanych z obsługą prawną oraz obsługą informatyczną.
Okres przechowywania danych:
czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w
których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie
zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o
archiwizacji
Uprawnienia:
1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
4. prawo do usunięcia danych osobowych;
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych,
podany powyżej;
5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2,
00-193 Warszawa).
Podstawa prawna przetwarzania danych:
1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o
narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię,
nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w
służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie
cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie
danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w
dowolnym czasie.
Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna
będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też
profilowane
Wzory oświadczeń